niedziela, 18 lutego 2024

6- papryka z makaronem czyli spagetti dla wegetarian...

 Niedawno upitrasiłam coś, co polecam każdemu... chociaż podobno chiński  makaron- niezdrowy.
To takie połączenie leczo, spaghetti. gulaszu i zupy pomidorowej.
Jak to coś się nazywa ?- nie mam pojęcia no i nie wiem skąd do mnie przyszło.
 Ja zrobiłam porcję na dwie osoby ale wam podam przepis na jedną, chociaż każdy może zmienić proporcje w/g własnego widzimisię.

1- Jedna duża czerwona papryka- opalić i zdjąć skórkę (chyba, że komuś skórka nie przeszkadza) i pokroić na cząstki (2x2 cm)


2- Pół średniej marchewki zetrzeć lub pokroić na cienkie plasterki


3- Pół średniej cebuli też posiekać i razem z marchewką podsmażyć (zeszklić) na oleju.


4- potem dodać paprykę, dolać wody, posolić, popieprzyć i dusić pod deklem.


5- dodać półtora szklanki pasty pomidorowej, przecieru lub keczupu- jak kto lubi i co ma pod ręką.


6- łyżka cukru i można dać natkę pietruszki.


Jak wszystko będzie smaczne i niezbyt gęste- to dodajemy makaron z chińskiej zupki z Radomia i czekamy aż się  rozmięknie i wymiesza z tym czymś czerwonym.
Dla mnie bomba...mniam !

Można dodać innego - osobno ugotowanego makaronu... jak tam komu fantazja odbije. 


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz